donderdag 20 september 2012

"spelend leren"

Wat een dag! Aya!

Ik keek vandaag mijn ogen uit naar de kinderen in mijn klas. Nadat ik het versje aanleerde van "rood zijn mijn wangen...=thema verkeer), tekende ik met pictogrammen het versje op het viledabord. Noa en Matteo wilden dit ook graag. Dit was meer dan zomaar "juf" nabootsen, dit was "leren" van mekaar!
Ik bleef even op een afstand kijken en stond versteld van de kwaliteiten van deze kleuters. En zo was het de hele dag lang...Linde was een tedere poppenmoeder ze speelde samen met Thimen in de poppenhoek, zo lief dat ze waren voor hun "poppenkinderen", vertederend!
Er was ook duidelijk "werksfeer" vandaag , we prikten drie cirkels om een verkeerslicht te maken.
En dan gingen we naar onze filmzaal : we hadden een nieuwe dvd ivm verkeersopvoeding. "AYA", een klein geel druk mannetje. Hij doet vanalles verkeerd in het verkeer. We leerden over de verkeersborden, fluohesjes, fietshelm, stoeprand stoppen enz.

Morgen is het strapdag, dus allen met de fiets naar de school. De juffen zullen met een verrassing aan de schoolpoort staan als jullie met de fiets komen!
En morgen begint ook de herfst!

tot dan
jullie juf Karin
we vallen met de deur in huis!

de sticker op het oogje van Matteo is aangepast aan ons thema!

Meester Matteo aan het werk!


Liefdevol gezin

Film AYA ivm verkeersopvoeding

Dag AYA!

bruggen bouwen, jongens en techniek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten