woensdag 13 februari 2013

thema : china

Nihao!

Jawel, we gaan nogal "intercultureel" in onze klas de laatste tijd, van het ene continent naar het andere! Van de Noordpool naar China. En daarbij integreren we nog eens carnaval en valentijn ook.
Elkaar graag zien, een hartje sturen naar iemand , ik zou zo denken dat dit overal op de wereld hetzelfde is. De ene zegt het met bloemen, de andere met een kus, de andere met een high five!
Op de foto's kun je volgende zaken zien :
- we verkleden ons als iemand uit China
- we bekijken foto's vanuit het verre Oosten
- we gaan naar de aziatische winkel en kopen er kroepoek, geconfijt fruit, thee, noedels, ...
-we wandelen naar het park met onze Chinese paraplu, en dragen een kimono
-we luisteren met open mond naar het gefluit van de nachtegaal ( klassieke muziek) en beluisteren het sprookje
-de mama van Macy komt loempia's maken in onze kloosterkeuken ( we maken kennis met sojascheuten)
-we lezen de Chinese krant, dansen de Chinese waaierdans
-we aquarellen lotusbloemen
-opeens komen ook een 27 tal kleuters uit de derde klas ons vriendelijk uitnodigen voor hun circusvoostelling volgende week
-en zo krijgen ook wij zin om carnaval te vieren!

kijk mee en geniet van spelend leren !!
jullie juf karin
Op onze schoolsite kunnen jullie foto's vinden van onze winterwandeling naar de winkel die onze fluojassen schonk!
ik teken een Chinees meisje na

even noteren in Chinese karakters wat ik nodig heb van de winkel

welkom in onze winkel

ik leef me helemaal in

even poseren !

samen een boek inkijken

sfeer in de klas

Dit lezen we in de klas

voorbereidend schrijven

we maken de Chinese muur

Juf Charlotte op bezoek !

dank je wel voor je warm bezoekje

Ik bel drie keer voor ik binnenga in de winkel

overtekenen van een draak

Sofie komt loempia's bereiden

bloemen aquarellen


we maken een lampion ( niet simpel hoor!)


eten met stokjes

Chinees wierookgeld

we maken een Chinese hoed met de eerste letter van onze naam erop


we hadden geen kaartje voor de daglijn om "wandelen" aan te duiden


ook juffen gaan uit de bol

een zotte bende toffe collega's

en zotte kleuters !
http://www.vbsichtegem.be/pages/start.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen