zondag 17 maart 2013

Tot ziens, koning winter?

Tot ziens Koning winter?
Of blijf je toch nog even bij ons? De Lentefee staat te springen om haar intrede te maken en heel zachtjes durven we haar al roepen...
Als de klasdeur 's morgens opengaat dan straalt het zonnetje soms al binnen. Met spiegels gaan we op zoek naar de zon en spelen met het licht. Maar toch konden we het ook niet laten om sneeuwsporen achter te laten rond onze school, boeiend hoor die verschillende tekeningen in de sneeuw van onze schoenen, in de klas mochten we die natekenen.

Het boekje het wakkere slaapschaap boeide ons enorm, hoe ziet een dag eruit? Erg hé als je niet kan slapen en ligt te draaien in je bed. Zeg, jorne, noa, quinten...hoe ziet jullie kamertje eruit? Mogen we even binnenkijken, slaap je met een fopspeen, een knuffel, wil je een verhaaltje "s avonds of gewoon een zoen?
Prachtige verhalen over de slaapkamer en de bedrituelen  kon ik lezen ! Dank aan jullie ,ouders, om dit voor mij uit te schrijven, ik probeerde het op mijn manier naar de kinderen toe te vertalen.


En van het slaapschaap tot de paashaas is niet zo heel ver hé, van huize Miekado kwamen ze juf Lieve alvast een klein beetje uitzwaaien...


We hebben samen wentelteefjes gemaakt (geen foto's spijtig, ik was mijn toestel vergeten !!) en konden genieten van een heel "eerlijk" ontbijtje op woensdagmorgen, vrijdag leerden we onze tanden poetsen.
Hier volgt het fotoverhaal : 

spelen met de zon

de eerste lentezon komt piepen !

en dan gaan we graag naar het park !

bloempje voor jou juf

genieten van een gezelschapsspel, wie won? wie is eervol tweede?

welkom paashaas


we maakten bloemen voor onze collega

sporen in de sneeuw

tandjes poetsen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten