zaterdag 7 september 2013

...ik schilder de dag...



ik schilder de dag, ik schilder de nacht
ik schilder wit en zwart
ogen open, ik ben de zon
ogen dicht, ik ben de maan
dag en nacht, wit en zwart
'k heb het allemaal zelf bedacht!


De eerste schoolweek zit erop, waren we moe? Jawel , daarom was het vrijdagnamiddag even "genieten". Even iets rustiger, even een versnelling minder...
Onze winkel in de klas zal nu een "bakkerij" worden, het hemelse bakkertje. En we kregen een verrassing van het echte "hemelse bakkertje" nl. een mand vol met heerlijks . Om al die lekkere broodjes op te smullen hebben we echt onze tijd genomen, kaarsjes aan, zachte muziek op de achtergrond , ons namiddagdrankje erbij en genieten van de familiale sfeer.

Daarna nog de klasdieren wat verwend ook zij hebben daar recht op : visjes en hamster schoonmaken, maar eerst mocht onze hamster nog even aan bewegingsopvoeding doen ! In een doorzichtige bal mocht hij een kwartiertje rondlopen in onze klas. 

In de klas zijn we ook aan het knutselen begonnen, vrij schilderen : Maarten begon met een robot, Eline schilderde een heel landschap, echte kunstwerken kwamen er tevoorschijn.
Aan de tafel maakten we een knipzakje om hiervan een leuke vlinder te maken.

Volgende week is ons nieuwe thema "iets", wat? Ja zomaar "iets" ! 
tot maandag!
jullie juf Karin
een knipzakje vol snippers, volgende stapje is knippen op een lijn!

de robot van leander

juf, wij willen op de foto !

drie tomaten, en één kilo sinaasappels aub! "vijf euro"

chique madam !

gepaste schoeisel bij dertig graden maarten?

met dank aan de ouders van leander en lucas !


gezellig samen- zijn!

tristan is de bouwer van de klas, lucas vindt het heerlijk om mee te spelen

heel geconcentreerd bezig

niets vergeten in te scannen hé Milla!


schoentjes juist aangedaan alexia?

nog een kniptafel vol ijverige werkers

schoonmaken van de vis

en klasbaasje mag die nog wat eten geven !
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen